mandag 26. juli 2010

Hnefatafl.

Ja, nå trodde du sikkert at jeg bare skriver tull på overskriften, men neida!

Hnefatafl er et vikingbrettspill med litt likheter mot sjakk. Det er veldig gøy også er det pent å se på (hvis du ikke liker det kan du stille det ut i bokhylla di)!

Bilde lånt fra memory.no.

Så i dag kjøpte jeg endelig min egen! Har villet ha en lenge siden vi selger de på jobb (til 295 kr). *Reklame*

Der ligger det pent i posen min! Sammen med sommerens Sorgenfri forresten. Jeg kjøpte meg et Sorgenfri i dag fordi jeg hadde kontanter til en forandring, og med en gang jeg gikk videre, stoppet en annen mann som gikk bak meg og kjøpte han også! 
Man er liksom litt blind for Sorgenfri-selgere, men så snart én person stopper og kjøper settes det i gang en kjedereaksjon! Det samme skjedde en gang da Bjørg kjøpte av en i utgangen av Ica Maxi. Rett etter henne kom det noen andre og kjøpte! Veldig fascinerende.

Ellers i dag har jeg vært hos tannlegen og tatt en rotfylling(!), noe som ikke var digg. Eller, der og da merket jeg ikke noe som helst. Hadde ikke et sekund med smerte en gang! Veldig flink tannlege altså! Men etter at bedøvelsen gikk ut begynte smerten å snike seg på...
Så da jeg kom hjem fra jobb i dag var det dette som sto på planen:

Pizzarester, smertestillende og sjokolade. 

Skal tilbake neste uke for å borre litt mer. Gleder meg...


1 kommentar:

  1. Hihi syntes det var noe kjent med det spillet ja;) Huff sånn tann/munnpining kan ikke være noe godt! Fysj:S Hva står et egentlig i de bladene? Vet jeg har sett i ett for lenge siden.. Har man noe garanti for at de ikke bruker de pengene på stoff egenlig?

    SvarSlett