mandag 3. oktober 2011

Iskaffe.

Dette er kanskje ikke rett årstid å anbefale iskaffe, men jeg synes ofte det er bedre enn varm kaffe. For eksempel hvis jeg virkelig trenger en kaffe, men ikke har lyst på den sterke kaffesmaken.
Det er fryktelig enkelt å lage også blir det enda bedre hvis du har noen gode smakstilsetninger (siruper, sjokoladesaus etc.).

Dette er mine kaffesiruper. Choco mint og hasselnøtt. Namm...

Har plassert de beleilig nok ved Nespresso-maskinen.

Jeg gjør det veldig enkelt:
- Lager en kopp espresso.
- La den avkjøle seg litt. Da liker jeg å prøve å etterligne denne karen! (Eller ikke... Seriøst, se videoen!)
- Tilsett ca 2 cl (et halvt shotteglass) med kaffesirup eller så mye du vil av en annen smak.
- Fyll opp med melk.
- Ha oppi noen isbiter til slutt.
- Drikk med sugerør!

Lett som en plett!

1 kommentar:

  1. Har faktisk aldri laget iskaffe før, men det bør kanskje prøves. Tror ikke jeg skal prøve meg på det video-mannen gjorde...fasinerende =) Takk for titten her hos deg!

    SvarSlett