torsdag 17. februar 2011

Sitronsnurrer.

Jeg har igjen blitt inspirert av den flotte Manuela og bloggen hennes.

Jeg har aldri tenkt på å lage noen andre "snurrer" enn kanelsnurrer, så dette var en liten oppvåkning for min del.
Veldig glad jeg prøvde å lage sitronsnurrer, fordi det var supergodt! Angrer på at jeg ikke kjøpte inn til å lage toppingen, men det ble som sagt veldig godt uten også.


Dette var deigoppskriften jeg brukte siden jeg ikke hadde noen av ingrediensene til Manuela sin oppskrift:


kg mel
150 g sukker
150 g smør 
ts salt
ts kardemomme
dl melk
50 g ferskgjær



Lot deigen heve til dobbel størrelse før jeg kjevlet den ut (tok ca. 45 min).
Fulgte samme fremgangsmåte og sitronfyll som Manuela (Sitronsaft, smør, sukker og revet sitronskall) og lot de etterheve i 30 min.


Stekte de i 12 minutter på 220 grader.


Dette ble det flotte resultatet:




Og de popper jammen meg opp!




Si ifra hva dere syntes hvis noen av dere vil prøve.
Ha en fin torsdag videre!


P.S.
Dette er en stor oppskrift og blir ca tre brett med boller.

2 kommentarer:

  1. Det så veldig godt ut!!! Tror jeg må prøve det jeg også =) Må bare få spist opp litt kanelsnurrer først!

    SvarSlett
  2. Høres godt ut med nokre snurrar som er annleis einn kanel i svingane.

    SvarSlett