tirsdag 7. januar 2014

Babypledd i ull.

Da kan jeg endelig vise frem babypleddet jeg lagde som julegave til min lille nevø. Det er oppbygd av 28 lapper, alle heklet som snøkrystaller som ble sydd sammen for hånd med kastesting (whipstitch). Til slutt heklet jeg på en søt skjellbord.
Borden gjorde at pleddet krøllet seg litt sammen siden jeg ikke fikk til å tilpasse den til alle kantene og svingene, men det er ingenting som litt lett damping på strykebrettet ikke fikser.


En av 28 lapper.


Ferdig, men ikke dampet og presset.


Mønsteret ble veldig symmetrisk og fint, og jeg likte de asymmetriske kantene som en morsom kontrast.


Etter damping og pressing.
Se den forskjellen, da!

Det blå garnet er en ull- og akrylblanding og det hvite er rent ull.

Oppskriften ligger på Ravelry dersom dere vil prøve selv.

God tirsdag!

1 kommentar:

  1. Så nydelig, du er kjempeflink Ida=) Jeg likte også kantene

    SvarSlett