tirsdag 7. juli 2009

W00t?


I dag slo jeg Øyvind i Hnefatafl :D Ble litt overrasket fordi vanligvis suger jeg i slike strategispill. Sjakk osv er jeg ikke god i, så jeg ble litt imponert over meg selv, hehe... Jeg var hirden, altså de hvite med kongen i midten, mens motspilleren er de brune (angriperne) som er i flertall og skal drepe kongen! Så det er om å beskytte kongen mot angriperne sånn at han kan komme seg i sikkerhet i et av hjørnene av brettet. Man "tar" hverandre ved å plassere to brikker på hver sin side av motspilleren sin, og da mister han den brikken. Selve forflyttelsen skjer akkurat som med tårnet i sjakk. Veldig enkelt spill (sånn teoretisk), men en hjernevrider å spille. Du får satt i gang taktikkcellene dine :D

Reklame: Vi selger spillet i museumsbutikken :)


Men sånn rent bortsett fra det så lurer jeg virkelig på hva slags flagg dette er:


Det til høyre for Norge selvfølgelig :P
La forslagene strømme på!

1 kommentar:

  1. Får litt angst av det spillet kjenner deg:P Du vet vel hva aller flaggene er du tenker jeg luringen:P Tenkte Swaziland på det til høyre for Norge da. Ellers gidder jeg ikke å tippe på de andre:P

    SvarSlett