torsdag 17. juni 2010

Dagens unge...

... er så lettpåvirkelige. Ihvertfall i følge noen mennesker.
Jeg leste nylig en sak på adressa der en ungdomsgjeng drepte en 67 år gammel mann fordi de drev med såkalt "happy slapping". Det første jeg tenkte når jeg hørte dette uttrykket var selvfølgelig filmen A Clockwork Orange av Stanley Kubrick.

 Bildet lånt fra google.no.

Så er diskusjonen i gang på kommentarfeltet under artikkelen. Man skylder på medievold, lettpåvirkelige unger/ungdommer og så videre... Dette er gammelt nytt for mange, og jeg har ikke mer ork til å diskutere dette siden jeg nettopp har hatt eksamen om akkurat medievold.

Men hvis de stakkarslige, lettpåvirkelige unge virkelig er så utsatt (noe de tydeligvis har vært siden ordet "medie" ble tatt i bruk), hvorfor reagerer man på slike bilder:


Men ikke på slike bilder:

Jeg var en tur innom kirkesamlingen i dag...


1 kommentar:

  1. Øm tror det kan være mye som spiller inn jeg. Media, egne opplevelser, gruppepress. Men tror ikke alt som skjer kan skyldes bare på en ting!

    SvarSlett