søndag 10. april 2011

Gårsdagens.

Endelig fikk jeg biff! Jeg har lengtet etter biff siden før jul! Ja, sånn er det å være "fattig", man kan dessverre ikke ta seg råd til alt... Det har gått mye i pasta de siste ukene/månedene for å si det sånn!

I de siste dagene har jeg følt meg litt småsvimmel og sliten, så jeg mistenkte at jeg hadde lite jern. Så derfor brukte jeg det som unnskyldning til å spise et bedre biffmåltid.

Biff er jo ikke usunt i seg selv, det er som regel tilbehøret som gjør det usunt.
Og brokkoli da, dere! Det er jo en supergrønnsak! Den har dobbelt så mye C-vitamin som appelsin, masse kalsium for skjelettet og jern. Jeg ovnsstekte min med litt oljedryss og havsalt.
Tomater valgte jeg fordi det er digg! Spesielt med havsalt og en dæsj ost som gratineres.

Dressingen er rømme blandet med sweet chili-saus. Nydelig!



Ser det ikke godt ut?
Og det "verste" er jo at dette faktisk er sunt!

Dette beviser vel at biff trenger ikke være usunt og ha masse pommes frites og bernaisesaus som tilbehør.
Det blir hva du gjør det til!

2 kommentarer: