søndag 27. april 2014

Vår, såing og pynting!

Fordelen med å eie leilighet er at man har lov til å henge opp ting med spiker, skruer og kroker uten at det trekkes fra depositumet... Dette utnytter jeg maks nå, nå som vårsola har kommet og jeg endelig kan så frø og henge opp fine blomster.

Jeg dro en tur på Plantasjen og kjøpte inn det jeg trengte og nå begynner det virkelig å ta seg opp på verandaen vår.

Jeg lar bildene snakke for seg selv.


Blomsterkasse i smijern er nå min egen urtekasse.


Merkelapper ble kjøpt inn fra Søstrene Grene i fjor, kanskje de har i år også?

Hvitløksfedd ble sådd direkte fra kjøleskapet i går og allerede har det begynt å skje saker (trykk på bildet for å zoome).

Dill ble kjøpt på Plantasjen i praktiske remser slik at de ligger med perfekt avstand til hverandre.


Kanskje jeg kan lage meg en hjemmedyrket salat etter hvert?!


Denne plassen er foreløpig ubrukt, så jeg må finne noe smart å så der også.


Jeg tjuvstartet på chilien innendørs i februar/mars en gang. Da kjøpte jeg fersk chili på butikken og skrapte ut alle frøene fra kun en chili og vannet den nesten hver dag. Alle frøene spirte! Så jeg måtte dele de opp i to potter...
Så nå får vi krysse fingrene for at det kommer noe på disse etter hvert.


For å pynte litt ekstra så kjøpte jeg denne søte hengekurven og noen fine sommerblomster.

Det ble umiddelbart mye finere på verandaen vår og jeg håper vi får til å ta godt vare på urtene våre slik at det blir noe av dem.

Ut og nyt vårsola!

1 kommentar:

  1. Mmm fint, koselig og snart koselige småsaker som kommer opp =) Må komme på besøk snart!

    SvarSlett