lørdag 22. januar 2011

Dagens preken.

Jeg har altså fått med meg den nye hiten blant slankerne og rosabloggerne; LCHF (low carb, high fat).
Og jeg vil bare si det med en gang at jeg ikke er en fan.

Bilde lånt fra google.no

Generelt sett er jeg imot alt som kan kalles en diett, om det er steinalderdietten, juice-dietten, suppedietten eller ketolysedietten. Men jeg vet nok at de som går på en slik LCHF-diett mener at det er mer som en livsforandring, en "diett" man går på resten av livet.

Det er liksom noe grunnleggende feil (føler jeg), at det skal være sunt å starte dagen med bacon, eggerøre med masse ost og pølser, i motsetning til ei brødskive med ost, et glass juice og en banan.
Hva mener du?

Bilde lånt fra google.no

Nå har jeg egentlig ikke tenkt å starte en massiv debatt rundt dette, for den er allerede i gang over hele nettet, men jeg er av den oppfatningen av den ultraklisjeen som heter "alt med måte".

Hvis man skal være sunn og gå på en diett, men det er ikke lov til å spise banan, druer, mais, poteter eller brødskiver, da vil jeg heller være tjukk. Så der! Jeg går mye heller og trener 3 dager i uka så lenge jeg får nyte livet mitt.

Og god mat er en stor del av livet mitt.

1 kommentar:

  1. Hehe pass deg så Kristine ikke finner veien inn hit nå Ida:P Eller jeg tror egnetlig hun ville være enig med deg, selv om hun spiser mye rart;) Hjelper ikke uansett hva jeg spiser eller ikke spiser iallefall tror jeg hehe. Det blir litt feil til meg også, hive inn på disse feite sakene til frokost. Er bare ikke rett oppi hodet mitt, selv om jeg vet om folk som går ned i vekt av det!

    SvarSlett