torsdag 13. januar 2011

Daim-kaffe-brownies-iskake.

Jepp, du hørte riktig!
Jeg får fortløpende oppdatering av denne bloggen, men jeg vet ikke helt hvor lurt det er... Jeg kommer jo til å spise meg ihjel hvis jeg skal lage bare litt av det fantastiske hun lager!

For noen dager siden la hun ut en oppskrift på brownies-iskake (med kaffe og daim), og jeg bare elsker konseptet! Så mye at jeg faktisk drømte om den samme natten...

Så da hadde jeg ikke noe valg; jeg måtte lage den! Men hun tar så utrolig fine bilder av maten hun lager, så les ferdig på min blogg først, da, hehe!

Dere kan lese oppskrift og fremgangsmåte på hennes blogg, dette er bare noen bilder fra mitt forsøk.
Jeg startet med is-delen først, siden den skulle stå kaldt i en time.

Marengsmasse (eggehviter og sukker).

Røra står til kjøling i en time.

Bunnen er ferdigstekt (brownie).

Mmm...


Enjoy!

P.S.
Jeg lagde halv porsjon bare så dere kan se for dere størrelsesforskjellen. Jeg mistenkte at hennes kake var stor, så det var ikke dumt å halvere for min del.
P.P.S. 
Jeg glemte å halvere kaffeekstraktet/kaffeblandingen, så min ble liiitt sterk, hihi...

4 kommentarer:

  1. Hei Ida,
    Den ble jo helt nyddelig.
    Syns du er kjempeflink.
    Ønsker deg en rikig go helg
    klem fra Manuela

    SvarSlett
  2. Heheh sjokk at du likte det med kaffe;) Men ser veldig lovende ut da! Glad jeg ikke er rundt deg når du bare lager fristelser hehe

    SvarSlett
  3. Jeg har også lagd den nå, den står i fryseren til skrekk og advarsel, hehe.. Ja, den ser ut som en katastrofe, men røra smakte iallefall veldig godt! Så juksa jeg noe voldsomt og brukte 1-2-3 pose med brownies til bunn, siden det var det vi hadde og jeg ikke orka å dra på butikken :p Men jeg er spent på det endelige resultatet! Hvis den ikke blir godkjendt, blir sikkert fuglene/kattene glade om ikke annet ;) God helg!

    SvarSlett
  4. Jeg tror det går bra med Toro-bunn altså.

    Men hvorfor ser den ut som en katastrofe?!

    SvarSlett