fredag 14. januar 2011

Fredagskos.

Jeg ble inspirert av Jannicke da jeg var på besøk hos henne i jula, til å prøve meg på en slags raita-dressing.
Jeg vet ikke helt hva slags krydder man skal bruke, fordi når jeg googler "raita" får jeg opp utrolig mange forskjellige versjoner.

Derfor bestemte jeg meg for å lage en ny variant; en raita/tzatziki!

Den består av:
- Ca 3-3,5 dl yoghurt naturell.
- 2 finhakkede fedd med hvitløk.
- Ca. 7 cm med raspet agurk.
- En finhakket halv, stor tomat.
- Salt og pepper.

Det ble en veldig frisk, nesten sommerlig, dressing. Og ikke minst, ganske sunn!

Slik ble middagen vår seende ut:

Tortilla med raita/tzatziki (raitziki?!), rå paprika, stekt svinekjøtt (med masse krydder) og fullkornsris.

Kan varieres i det uendelige!

Ha en fin fredagskveld!

2 kommentarer:

  1. Mmm det så godt ut! Kreativ du Ida;) Hvilke planer har dere for helga da?

    SvarSlett
  2. Blir nok veldig rolig her også gitt! Summe hue litt:P

    SvarSlett