søndag 16. januar 2011

Datamappe.

Nå begynner det å bli en stund siden forrige syprosjekt. Tok meg en god pause rett før jul, da jeg var ferdig med alle julegavene, men nå er det på tide å starte opp igjen!

I går kjøpte jeg meg en ny data! Jippi! Glad og lykkelig på vei hjem fra Bunnprisen med dataen under armen. (Nei, jeg falt ikke og knuste den.)
Men vi klarte ikke å koble meg på det trådløse nettet hjemme. Jeg tror vi satt i 2-2,5 timer for å prøve å fikse det, men til ingen nytte.

 Ja, vi har samme data... Er det harry? Den er jo dritbra da, med 10 timer batteritid og veier 1,5 kg.

Til slutt koblet Espen opp den gamle routeren vår, og da funket det! Så den fantastiske nye trådløse routeren vår er ikke så fantastisk likevel...

Men hele poenget med dette innlegget er jo å vise frem den nye dataveska/-mappa mi. Jeg sydde den i dag, av litt restestoff som jeg hadde liggende etter julegavene.






Den er sydd med beige lin som innerstoff, vatt i midten og dette kongeblå satengstoffet ytterst.
Grunnen til at glidelåsen er på siden er fordi dette var den lengste glidelåsen jeg hadde, men den var ikke lang nok til å være på langsiden av mappen. Enkelt og greit.

Det tok litt tid å lage fordi jeg er ikke så god til å planlegge hvordan det ferdige produktet skal se ut. Men etter et par timer(!) ble jeg endelig ferdig. Det var inkludert litt frihåndssying på slutten fordi jeg er ikke så god på å feste glidelåsen i endene.

Ellers, ha en god søndag!

1 kommentar:

  1. Steike, ikke mange som har sånn! Skambra pc dere har da, dyr da?

    SvarSlett