fredag 11. mars 2011

Spinatsalat.

I går var jeg ikke i humør til en tung kjøttmiddag, så det ble en lett og næringsrik spinatsalat med cashewnøttdressing.

Jeg har lest om slike nøttedressinger på andre blogger, men jeg har aldri prøvd det. Før i går.

Salaten består av:
- Spinatblader.
- Stangselleri.
- Mais.
- Gulrot.
- Purreløk.

Cashewnøttdressingen:
- 1 pk. cashewnøtter (min pakke var saltet og ristet).
- Litt finhakket chili.
- Vann.
- Sitron (det hadde ikke jeg, dessverre).

Min dressing ble alt for tykk siden jeg ikke "turte" å bruke for mye vann, men den smakte godt for det! Jeg tror nok du kan bruke såpass mye vann at den nesten blir litt rennende. Min ble veldig fast!
Hvis noen lurer på hvordan den smaker; den smaker cashewnøtter! Med et hint av chili!
Veldig godt, og et bra alternativ til de som er laktoseintolerante siden dette ikke ble en "kjedelig" oljedressing eller pesto.



P.S.
1 pakke med nøtter ble mer enn nok! Jeg brukte maks 2 ss med denne dressingen på to porsjoner salat.

5 kommentarer:

  1. ooooohhh den dressingen hørtes god ut;D og æ kan spise den:D
    Heidi

    SvarSlett
  2. Ja, det var deg jeg tenkte på ;P

    SvarSlett
  3. Mmmh, høres godt ut! :)

    Takk for fin kommentar på bloggen min, gøy at du ville være med på give awayen!

    Håper du får en fin søndag :)

    SvarSlett
  4. Takk for at du presenterte meg for denne salaten Ida, vi bruker vår variant ofte nå. Kjapt og godt=) Karakter på dessingen da? Jeg har aldri hørt eller smakt noe sånt, spennende! To av favorittsmakene til Christian, mangler bare øl nå hehe

    SvarSlett
  5. sv: Brukte faktisk 2 hele bokser med både væsken og "det tjukke"...:)

    SvarSlett