torsdag 10. mars 2011

Urter!

Jess!
I dag gjorde vi noe vi har hatt lyst til å gjøre lenge, nemlig plante urter!
Her er en liten bildemontasje:

Vi kjøpte en ferdigplantet kruspersille på Rema for 13 kr.

Og Isis syntes posen luktet veldig godt!

Vi kjøpte litt av hvert.
Det morsomme er jo hvis det faktisk gror opp noe vi kan spise!


Små miniagurker! Drueagurk heter det visst.


Se så stor og fin kruspersillen er!

I den lille potten til høyre plantet jeg to hvitløksfedd.
Gledet meg til å se hva som skjer!

Har dere noen gode tips til en som ikke akkurat har grønne fingre?
Dette ble plantet i potter uten drenering, bortsett fra hvitløken. Noen tips for å unngå at de drukner?

3 kommentarer:

  1. Jeg har ingen tips, men synes det er morsomt at Isis og er urtegal, jeg har nesten gitt opp å ha basilikum stående framme. Løk lukter også namnam synes Zitra.

    SvarSlett
  2. Jeg vanner aldri mine urter rett i potta, jeg sprayer de med sprayflaske :) Det funker tror jeg, for de lever iallefall :p

    SvarSlett
  3. Dette passer jo fint for deg Ida! Jeg har så lyst på spirer jeg. Mmm elsk! Men vil aller helst bare ha de i butikken hehe

    SvarSlett