søndag 20. mars 2011

Svinegryte med kokosmelk.

Nå har jeg laget en gryte som jeg aldri har laget før!
Etter inspirasjon fra Løvinnen, lagde jeg en svinekjøttgryte (det skal vel helst være kylling, men det funket kjempebra med svin!) med grønnsaker, karri, chili og kokosmelk. Og fullkornsris som tilbehør.

Det ser kanskje litt ut som en suppe med ris, men det var utrolig smakfullt!
Kokosen satte en god og annerledes smak, mens chilien og karrien gjorde den hot!

Startet med å finhakke løk, hvitløk og chili. Dette surret jeg i pannen med svinekjøttet (strimlet) til kjøttet var gjennomstekt.
Deretter fylte jeg på med ca. 4 dl vann med en hønsebuljongterning og en boks kokosmelk.
Jeg lot dette koke litt også tilsatte jeg de grønnsakene jeg liker best:
- Brokkoli.
- Gulrot.
- Paprika.
- Sopp
- (Glemte purreløk, men jeg skulle egentlig bruke det også.)

Smak til med karri, chili, salt og pepper (eller akkurat det du vil!).
La koke til grønnsakene er så myke som du vil ha dem.

2 kommentarer: