torsdag 15. september 2011

Potet, potitt...

Jeg vet grillsesongen er over, men det betyr ikke at man ikke kan nyte en god potetsalat!

Ingredienser:
- Poteter
- Rømme
- Majones
- Finhakket løk, hvitløk og sylteagurk
- Salt og pepper
- Eventuelt gressløk
- Spekemat ved siden av, for eksempel Westfalerskinke.

Kok eller damp potetene myke, ganske myke egentlig. Du kan velge om du vil dele de opp i passende biter før eller etter kokingen. Jeg gjorde det før fordi jeg synes det er enklest.
Avkjøl i kjøleskap mens du hakker grønnsakene.
Bland alle de finhakkede grønnsakene sammen med potetbitene i en bolle. Tilsett ca 40/60 med majones og rømme, alt etter hvordan du liker det. Smak til med salt og pepper, eventuelt gressløk.

Denne gangen ble det litt for mye majones/rømmeblanding, men det gikk da ned likevel!

Min tallerken ble litt kjedelig i dag, vanligvis har jeg cherrytomater, selleristenger og ostebiter ved siden av i tillegg til potetsalat og kjøtt.

Det er veldig enkelt og veldig godt!

Hvis man er laktoseintolerant eller synes det blir for mektig med majones og rømme så kan du fint bytte de ut med en god oljeblanding. Det er grønnsakene og krydderne som setter smaken.

Ha en fin torsdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar