søndag 18. november 2012

Maiskrem.


God søndag, alle sammen.

I går var det lørdag og da lagde jeg meg rett og slett en god biff. Men en god biff trenger godt tilbehør og da er mitt standardvalg; maiskrem. Det er veldig enkelt og utrolig godt.

Maiskrem (to porsjoner).

- 1 boks mais.
- 1 ss smør.
- 1/2 dl melk eller til det akkurat dekker bunnen på en liten kjele.
- Salt og pepper.


Kok i ca 10 minutter og kjør i en stavmikser.
Hvis du er redd for at den kan bli for flytende så heller du av væsken over i en skål og sper på mens du bruker stavmikseren.
Ferdig!


Beklager at den ser litt grønn ut på bildet, men det er bare på grunn av lyset.

Ha en videre fin søndag, folkens!

3 kommentarer:

  1. Jeg synes slik er fryktelig godt, men etter at jeg ble syk har jeg raskt blitt kvalm bare ved tanken

    SvarSlett
  2. Har laga den nå, utrolig god! Smakte ekstra godt med litt urtesalt oppi, oppskrift fra deg det å :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra å høre! Og alt blir litt ekstra godt med urtesalt ;)

      Slett