søndag 6. januar 2013

2012 - mine favoritter.

Nytt år, nye muligheter.
Hva var høydepunktene fra i fjor tro?

Januar
- En hyllest til rotgrønnsakene. Passer bra med litt inspirasjon til sunn og god mat nå i januar.
- Min første løksuppe ble lagd.

Februar
- Februar startet bra med at jeg datt ned en trapp og forstuet begge anklene kraftig. Måtte gjennom tre runder med røntgen for å utelukke brudd heldigvis. 
- Jeg fikk til å lage hjemmelagde kokosboller. De ble knallgode!

Mars
- Lagde en ny runde med knekkebrød. Nydelig som alltid! ;)
- Skrev et ærlig innlegg om arbeidslivet og selvfølelse.

April
- En ordentlig gjennomgang om hvordan man lager hjemmelagde vårruller.
- Et realt bruktkupp! Fant en nydelig skjenk til kun 60 kr.

Mai
- Jeg lagde grillmat uten grill.

Juni
- Tacokrydder ble mikset og er stadig en suksess her hjemme.
- Lørdagsutflukt til vikingmarked der vi kjøpte inn utstyr til vikingdraktene våre.

Juli
- Vi barberte den stakkars katta.
- Jeg og Heidi lekte vikinger for en hel helg i hjemmelagde vikingdrakter.

August
- Jeg fikk dilla på å lage mine egne krydderblandinger. Så her i gården ble det produsert både sellerisalt, løkpulver og urtesalt.

September
- Jeg syltet mine egne jalapenos.
- Nok et bruktkupp ble funnet, nemlig en ordentlig støpejernsgryte som jeg strevde lenge med å rengjøre.

Oktober
- Årets siste bruktkupp ble en støpejernpanne i perfekt stand. Den måtte nesten ikke rengjøres en gang! Den har blitt flittig brukt, og er perfekt til å lage pannepizza.

November
- November ble en rolig bloggmåned da jeg kun la ut oppskriften på hvordan du kan lage din egen maiskrem.

Desember
- Desember ble også rolig da det var mye å gjøre både på jobb og hjemme. Dermed var ikke den store inspirasjonen til å finne på nye blogginnlegg der, men forhåpentligvis blir det litt jevnere med oppdateringer fra nyåret av.

Alt i alt så er jeg ganske fornøyd med 2012. Det har jo selvfølgelig skjedd ting som ikke har fått være med på bloggen, men det får så være.

Så nå får vi bare vente og se hva 2013 har fore. 

2 kommentarer:

  1. Hva er over alt årets favoritt?;) Blir vel ikke like mye kokkelering i ukedagene nå som du er så travel vel?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm... Årets favoritt må nok være Stiklestad-turen og forberedelsene rundt den. Matmessig blir det uavgjort mellom krydderblandingene og støpejernspanna ;)

      Nei, det blir nok ikke så mye kokkelering som jeg vil siden jeg jobber fulltid, men det kommer seg sikkert etterhvert.

      Slett