tirsdag 29. september 2009

Mat, igjen!

Jeg har fått en del kommentarer på at jeg blogger mye om mat og middagene mine, men jeg vet ikke om det var positiv eller negativ kritikk, så jeg driter i det ;) Så her kommer enda fler matbilder! Jeg liker mat, og mener at mat er litt kultur og ikke bare er en nødvendighet for å overleve. Jeg liker å se på dette som at jeg indirekte tipser dere om middager etc. Hihi... Uansett så velger jeg å dele dette med de av dere som gidder å lese.

Dette ble middagen min i går:


Stekte rotgrønnsaker (kålrot, gulrot og sellerirot stekt i olje med salt og pepper), Toro soppsaus og ovnsstekt kyllingfilet med ymse krydder og en dæsj olje. Utrolig godt og simpelt!


Fikk lyst til å bake brød igjen (lenge siden sist) så jeg bakte to brød i ettermiddag med gresskarkjerner på toppen. Sinnsykt godt, og skorpen ble sprø hele veien rundt! For å sitere Espen: "Helt vilt godt!"


Mmm... Leverpostei, haha!



Når jeg baker brød blir de alltid så små! Så det er litt gøy å spise så små skiver for da kan man ha to-tre skiver med forskjellig pålegg på uten å overspise :P

Noen som har tips om hvordan man får gresskarkjernene til å feste seg på brødet så de ikke drysser av bare jeg skal skjære meg ei skive? Funket ikke å pensle på egg, Heidi ;)

2 kommentarer:

  1. hmmm da har du et problem, det er kun egg man bruker, med mindre du ikke vil bruke lim da! (forgiftning kan være et problem).
    Hvispet du sammen egget før du smurte det på brødet (og hadde på frøene) før du satte det i ovnen?

    SvarSlett
  2. Ja. Ihvertfall litt. Jaja... Vi får prøv igjen!

    SvarSlett