fredag 12. mars 2010

DKNVS.

Endelig, i dag var the grand opening! For et stress! Jeg har nesten ikke jobbet denne uken, men til og med jeg ble sliten av å tenke på alt som skulle gjøres til i dag. Men heldigvis ble alt klart i tide (ihvertfall som jeg vet om), og det så ut som alt gikk som det skulle.

 Bildet er lånt fra nrk.no

Før Kongen kom var det masse styr med Securitas og politi, og de hadde til og med seg en bombehund! Verdens søteste bombehund, may I add! Herlighet, det var en ungvalp på kanskje ett år, men han var mer interessert i å sniffe på elgen enn noe annet. Hihi...


Det var kjempegøy da Kongen endelig ankom museet. Jeg sto som vert i den første utstillingen og storkoste meg. I "entouragen" sin hadde han med seg ymse fylkesordførere, Rita Ottervik (ordføreren i Tr.heim), en eller annen prest/biskop (gikk ihvertfall med et gigantisk kors rundt halsen), masse andre viktige folk og presse.

Selv om jeg ble lett forbigått og mer eller mindre oversett så var det utrolig gøy, og jeg fikk ihvertfall stått 1 meter unna kongen. Hihi... Også måtte jeg og en politimann stå vakt slik at han fikk gå ferdig runden sin inne før andre besøkende fikk gå oppover i etasjene.

Så, slik er altså en vanlig arbeidsdag her på bruket.
_________________________________________
P.S. DKNVS står for Det Norske Kongelige Videnskabers Selskab.

2 kommentarer:

  1. mao. når jeg sitter sammen deg på skolen så sitter jeg nesten en meter unna kongen?

    SvarSlett