onsdag 20. oktober 2010

20.10 - 2010

Dette våknet jeg til i dag. Det var litt rart egentlig... Var ikke forberedt på snø enda, jeg... Men det er vel koselig, eller?



Katten var ihvertfall veldig fascinert av snøen fordi hun vekket oss ikke. Og det har enda ikke skjedd! Hun ville bare ligge i vinduet og se på snøen.


Og til middag ble det pølse- og makaronigrateng. Nam nam!


Kok opp makaroni, kok hvitsaus og del opp pølser i biter.
Tilsett gjerne litt purre som jeg gjorde. 
Legg alt sammen i en ildfast form og strø et knust knekkebrød på toppen. Stekes/gratineres i ovnen på ca 200 grader i ca 10-15 min.

Billig og mettende! 

1 kommentar:

  1. Vekker hun dere hver morgen med rabalder? Vet nå ikke jeg, håper den stikker av i løpet av natta. Men er forberedet på at den blir her noen dager til! Mm pølsegrateng er så godt! Bruker gratenglanding fra Rema og vi da, så blir det lissom litt sundere;) Si meg, jeg trodde du lagde alt selv jeg Ida! Hva med kvitsausen her da?;) Hmm jeg har egentlig ikke tenkt på hvor vi kan være. Men jeg har ikke så veldig mye kjøkkenutstyr da. Lettere hos deg eller Bjørg kanskje? Så kan alle ta med litt? Og når egnetlig?

    SvarSlett