tirsdag 2. november 2010

Tirsdag.

Lunsj/middag i dag ble ikke som lovet (altså kjøttkaker). Vi bestemte oss for å dra på kino i stedet for å se Trolljegeren og da rekker vi ikke middag her hjemme.
Derfor lagde jeg brokkolisuppe i stedet, noe som egentlig er mye mer økonomisk enn noe annet i dag. Økonomisk fordi jeg har igjen en halv bunt med brokkoli fra gårsdagen og resten av ingrediensene hadde jeg liggende i kjøleskapet.



Dette er egentlig en veldig enkel oppskrift som ikke krever mye. Det eneste er at man trenger stavmikser da.
Siden jeg bare hadde en halv bunt brokkoli ble oppskriften slik:

- 3 hvitløksfedd delt i to.
- 1 ss smør.
- 1/2 løk (jeg brukte en hel liten løk).
- 6-7 dl kyllingkraft/buljong.
- 1/2 bunt brokkoli.
- 1 mandelpotet.
- Litt lettrømme.
- Pepper.

Fremgangsmåten finner du her, og det var en veldig god suppe!
Rund i smak og mettende!

P.S.
Denne suppen er vegetarisk (hvis du ikke bruker kyllingbuljong), glutenfri og laktosefri (hvis du bruker soyasmør og dropper rømmen)!

3 kommentarer:

  1. Faen, jeg har jo akkurat spist så må jeg se dette og bli sulten. Bare glad jeg ikke kjenner lukta i tillegg. Hehe fy på deg! Et innlegg om favorittsupper er kanskje på sin plass? Eller link til de alt lagde? Håper filmen er bra da!

    SvarSlett
  2. Oh lord! Jeg vet hva morgendagens middag blir! Tusen takk :D

    SvarSlett