torsdag 17. november 2011

Dagens middag, igjen!

Hvis du tar bacon, fløte, sopp og pasta hva får du da? Jo, en dritdigg middag skal jeg si deg!
Ikke verdens sunneste, så kanskje du bør spare den til helga. Ikke sånn som meg som er arbeidsledig og har helg hver dag! Neida...


Denne retten er skummelt enkel og oppskriften er til to middels porsjoner, eller en stooor.

Del opp ca 4 middels store sjampinjonger i terninger og stek de brune i en spiseskje smør.
Sett pastavann til koking.
Del opp en pakke bacon i småbiter og stek de til de er sprø.
Når soppen er så godt stekt som du vil ha den så tilsetter du en liten spiseskje mel og rører godt slik at alt er blandet. Nå heller du oppi ca en halv boks fløte (jeg bruker kremfløte) og et par desiliter med vann. Du kan gjerne se an vannmengden selv etter hvor tykk du vil ha sausen. Men tro meg, uten vann blir den nesten ikke flytende, den tykner fort!
Tøm oppi det stekte baconet og baconfettet (der er det masse smak, skal jeg si dere!).
La sausen småkoke til pastaen er ferdig.
Smak til selv med salt og pepper.
OBS: Vær forsiktig med saltet. Jeg saltet både baconet og soppen og da ble det nesten for salt når alt ble blandet til slutt.


Nå har du en deilig, tykk, kremet pastasaus med bacon og sopp.
Enkelt ikke sant!?

God torsdag!

2 kommentarer:

  1. Mmm sånt er digg! Frister veldig på en torsdag:P

    SvarSlett
  2. Takk for middagtipset - da er kvelden reddet!:)

    SvarSlett