søndag 6. november 2011

Mye for lite.

I det siste har det rydd inn med små pakker i postkassa her. De fleste er julegaver, men noen har vært kun til meg. Tenkte jeg skulle vise dere hva jeg har fått av smykkene jeg kjøpte og kanskje overbevise de av dere som synes det er "skummelt" å kjøpe på nettet eller eBay.

Jeg kjøpte tre smykker i ca samme stil. Det er kanskje ingen hemmelighet at jeg er glad i ugler (som de fleste andre har jeg skjønt), så det ble to uglesmykker.

Det første smykket jeg fikk var dette:
Du må gjerne ignorere kattehårene på genseren... 


Et uglesmykke som også er et lommeur. Det fungere helt perfekt, fikk til og med til å stille klokka! Hvordan man skifter batteri når den tid kommer vet jeg ikke... Enda. Den er dessuten fin både på fremsiden og baksiden.
Et kjempeflott smykke som jeg betalte hele 25 kr for inkludert frakt!

Smykke nummer to som dumpet nedi postkassa var denne godkaren:
Han har fått kallenavnet Kraken av meg og er kjempestilig! Jeg likte denne veldig godt fordi det er ikke så mange som har en blekksprut rundt halsen. Også var han litt søt da.
Prisen på Kraken var kr 19,50 inkludert frakt!

Det siste smykket jeg fikk var enda en ugle, men i samme stil som Kraken:
Espen kalte den Hypnougla, hehe... Den er kjempesøt og har litt kortere kjede enn de andre.
Hypnougla kom på kr 11 inkludert frakt!

Har hengt opp alle på en krok på badet så de blir litt mer fristende å bruke enn hvis de ligger sammenkrøllet i en skål:
De er ikke gullfarget, men mer bronsjeaktig. Ikke så veldig skinnende som på bildene.

Alle pakkene kom trygt frem etter et par uker (fra Hong Kong tross alt), ingen opphold i tollen og ingen ekstra toll eller moms. Trikset er å kjøpe for under 200 kr og sørge for at selgeren er troverdig. Sjekk tilbakemeldingsprosenten til selgeren. Jeg liker at de holder seg på 99,5% eller bedre. Da har så godt som ingen hatt noen problemer med selgeren.
Andre triks er å sjekke frakten (den kan noen ganger være dobbel eller tredobbel så mye som salgsprisen på tingen du kjøper) og sørg for å undersøke om selgeren sender til Norge hvis du byr i en auksjon.
Alle jeg har kjøpt av har sendt meg oppdateringsmailer på hvor pakken min er. Som en slags personlig sporing.

Dette er absolutt min type favorittshopping. Du kan handle masse fint uten å få dårlig samvittighet for å ha loppet lommeboka etterpå.
Også får du jo pakker i posten! Hvor gøy er ikke det da?

Dere får ha en fin søndag, folkens. Hvis dere har noen andre eBay-tips så ikke nøl med å dele de i kommentarfeltet.

1 kommentar:

  1. OOh skikkelig kule Ida! Spesielt blekkulf, selv om jeg også ser et eller annen insekt med lang snabel der;) sv - Er ikke helt sikkert jeg får det til. Skulle egentlig få besøk dagene etter, men mulig de kommer litt før nå

    SvarSlett