onsdag 4. januar 2012

Jula 2011.

Godt nyttår, alle sammen!

Håper dette året blir et bra år for alle kjente og kjære. Det starter bra for min del ihvertfall. Jeg starter opp i et tremnd. vikariat på mandag, så da har jeg ihvertfall noe å gjøre frem til våren kommer. Hurra!

Men nå kommer et lite bildedryss fra jula som var.

Vi startet jula med å lage after eights. De gikk ned på høykant. Det var tomt 1,5 dag etterpå...
Se oppskrift her!

Jeg og Petter spilte Scrabble med mormor og morfar. Det ble stor suksess med øl, whisky, cola og ord som "kåt", "homo" og "nisehode". Morfar vant med sistnevnte. Kanskje vi var litt for løse på reglene?

Jeg måtte lage aspik/kabaret for andre gang i jula siden det er favoritt-"pålegget" mitt. Spiser det nesten utelukkende i juletider og i år var intet unntak.

Pusa stortrivdes med trapper å løpe i og etasjer å henge ned fra. Heldigvis ble det ingen ulykker i jula, men da vi var på besøk i november så falt hun ned. Tror hun lærte seg en lekse da...

Nyttårsbordet er pyntet og min hjemmesydde duk som mamma fikk i julegave er lagt på.
Vi ble bare tre stk på nyttårsaften så da spiste vi liksågodt sodd. Min favoritt!

Noen var mer avslappet enn andre...


Jeg  fikk et nydelig, gammelt syskrin av mamma og pappa i julegave. Tror ikke jeg skal fikse så mye på det bortsett fra å kjøpe nye håndtak/knagger.

Da jeg kom hjem i går hjalp pappa meg med å henge opp den dritkule klokken jeg fikk av min bror til jul. Den passet perfekt inn over tven vår! Det er en klokke laget av en Beethoven-LP.

Dagen før vi reiste tilbake til Trondheim fikk jeg endelig filmet at pusa åpnet døra hjemme helt selv. Som sagt var det stor stas å løpe i trappene, og dermed ble hun litt småirritert da vi lukket dørene ut til gangen.
Derfor fant hun ut av hvordan hun kunne åpne døra selv.

Legg merke til at hun insisterer på å åpne denne døra selv om den andre døra allerede står åpen. (Vi har to dører ut til gangen. En som går fra stua som dere ser her og en som åpnes fra kjøkkenet (helt til høyre i filmen). Noe som henger igjen fra å bo på gård; litt rare planløsninger som for eksempel to dører ut til gangen med bare én meters avstand.)

Har dere hatt en fin jul?

2 kommentarer:

  1. Helt enig i at du ikke bør pusse opp syskrinet :-)
    Godt nytt år, forresten :-)

    SvarSlett
  2. Hahah hun så litt overraska ut over å ha greid det, satt lissom bare der å så etterpå;) Det der pålegget har jeg ikke smakt, men det er med masse geleaktigting utapå sant? Ser ikke så usunt ut iallefall;) Tror du å brodern er flinke til å finne litt spesielle gaver som så klart faller helt i smak hos den andre;)

    SvarSlett