torsdag 9. februar 2012

Dagens middag - kylling- og nudelsuppe.

Hei på dere!

Det er visst standard i alle filmer og serier jeg ser at man bør spise kyllingsuppe når man er syk. Dette høres jo veldig godt ut, og i det siste har jeg vært litt "under the weather" med hodepine og slapphet. Perfekt anledning for kylling- og nudelsuppe!


Siden jeg ikke hadde ork til å lage en ordentlig god og gjennomtenkt suppe så brukte jeg det jeg hadde pluss litt halvfabrikata. Det er ikke en dødssynd å bruke halvfabrikata innimellom, folkens!

Kjapp, god, varmende og enkel suppe med kylling og nudler
- 1 pakke nudler med krydderpose.
- 1 kyllingfilet.
- 1 middels stor gulrot.
- 1 vårløk.
- Vann.

Kutt opp grønnsaker og kyllingen i biter. (Husk å ikke krysskontaminere når du jobber med rått kjøtt, spesielt kylling! Vask nøye mellom øktene.) Jeg løste dette enkelt med å kutte grønnsaker først.
Stek kyllingbitene i en gryte med litt olje til den er gjennomstekt (jeg droppet krydder og spesielt salt siden det er en god del salt i krydderposen som følger med nudlene).
Når kyllingen er ferdigstekt tilsetter du så mye vann du vil, ca en liter. Tilsett grønnsakene og la de koke i ca 3-5 minutter (avhengig av hvor tykke biter grønnsakene er).
Helt til slutt slenger jeg opp nudlene og krydderet som skal koke i ca 4 minutter.


Ta-da! Kjapp, næringsrik suppe på 10 minutter!

2 kommentarer:

  1. Er ikke krysskontaminasjon egentlig bare et problem hvis man skal spise grønnsakene rå?
    Det så i hvert fall godt ut, og må definitivt prøves! :D

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det!
    Jo, du har helt sikkert rett, men jeg liker bare å ha den vanen inne uansett. Kan jo ikke skade ;)

    SvarSlett