mandag 23. april 2012

Kylling, igjen!

Jada... I påska var det halv pris på kyllingfilet så da kjøpte jeg liksågodt et par kilo og frøs ned. Derfor kan det nok komme en del kyllingmiddager her fremover.
Siden jeg har masse kylling som må spises prøver jeg å variere en del, og innimellom prøver jeg noe nytt. Hvis det blir vellykket legger jeg det ut på bloggen.
Hvis dere ikke er så veldig interessert å middagsoppskriftene mine så er det ikke så farlig, da jeg bruker denne bloggen som en slags digital kokebok når jeg selv trenger tips senere.

I dag fant jeg (enda et!) tips hos bloggen Enestående Mat, nemlig marinade til kylling med sataysaus. Selve sataysausen jukset jeg med og brukte Santa Maria sin. Den var overraskende god!


Karrimarinade til kylling
- 1 ss karri ("vanlig" karripulver)
- 1 ss paprikapulver
- 2 ss soyasaus (jeg hadde ikke ketchap manis som originaloppskriften brukte).
- 1 ss olje (jeg brukte raps).

Blandes godt sammen og smøres ut over en strimlet kyllingfilet. Dette er akkurat nok til en.
Deretter brukte jeg et lesertips og rullet kyllingen i sesamfrø. Jeg lot de ligge litt og hvile før jeg stekte dem (ca 20 min mens jeg lagde salat og varmet opp sausen).
Stekes på middels høy varme i godt med olje til kyllingen er gjennomstekt.



Kyllingen blir supersaftig og i tillegg gir sesamfrøene den en god nøtteaktig smak.
Serveres med sataysaus og en god salat. Det er sikkert kjempegodt med ris til også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar