søndag 23. september 2012

"Hot onsdagssuppe".

Suppe er noe av det beste jeg kan få til middag. En skikkelig fyldig, hot, tykk eller kremete suppe er alltid et sikkerstikk hos meg. Derfor ble jeg veldig nysgjerrig da en kollega tipset meg om denne suppen, kalt "hot onsdagssuppe". Selv om jeg lagde den på en lørdag så smakte den likså godt.

Den er veldig enkel å lage med tanke på at du ikke trenger å være så nøye med kutting av grønnsaker siden alt skal moses med stavmikser til slutt.

Ingrediensene er sunne og gode!

- 400 gr strimlet svinekjøtt.
- 1 boks hermetiske kikerter.
- 1 boks hermetiske tomater.
- 1 boks kokosmelk.
- 2 gulerøtter.
- 1 løk.
- 1 dl ris (bruk gjerne fullkorn).
- Ca 7 dl kjøttbuljong.
- 2 ss rød karripaste.

Del opp gulerøttene og løken i biter og kok de sammen med alle ingrediensene (bortsett fra kikertene og kjøttet) i ca 15 min til grønnsakene er myke.
Mens suppen koker steker du kjøttet med godt krydder.
Jeg kokte risen min utenom fordi jeg hadde bare boil-in-bag.

Mos alt i gryten med en stavmikser til du får en glatt og fin suppe (dette inkluderer også risen!). Smak til med salt og eventuelt annet krydder.
Hell over i suppeskåler og tilsett noen spiseskjeer med kikerter og svinekjøtt.


Nå kan du kose deg med en god, sunn, mettende og varmende suppe.

God helg!

1 kommentar:

  1. Å nam Ida! Du frister her nå ja. Jeg sitter her å venter på at bacalaon skal bli klar.

    SvarSlett