søndag 21. november 2010

Saftig gulrotkake.

Da jeg var hjemme i forrige uke, lagde jeg en fantastisk god gulrotkake! Jeg fant oppskriften her, og de holder det de lover; den ble garantert saftig og kjempegod!

Bilde lånt fra krydder.org.


Ingredienser:

  • 4 stk egg
  • 2 ½ dl sukker
  • 3 ½ dl hvetemel
  • 3 ts malt kanel
  • 2 ts natron
  • ½ ts salt
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 dl olje
  • 4 dl fint reven gulrot
  • Ostekrem:
  • 125 g kremost naturell
  • 125 g melis
  • 1 ts vaniljesukker

Fremgangsmåte:

Visp egg og sukker til stiv eggedosis. Bland mel, kanel, natron, salt og vaniljesukker. Bland det vekselvis med oljen i eggedosisen. Rør forsiktig inn gulrøtter til slutt. Stek kaken i smurt rund eller firkantet form ved 180 grader C ca. 1 time. Visp sammen ost, melis og vaniljesukker. Dekk kaken og pynt med gulrotstrimler som du lager med ostehøvel.

3 kommentarer:

  1. ooooo det der så godt ut, jeg simpelthen elsker gulrotkake, det er akilleshælen min!!;D

    SvarSlett
  2. Men kan du spise det da? Ikke egg, mel eller kremost...

    SvarSlett
  3. nope det kan jeg selvsagt ikke, men det er som sagt min akilleshæl, noe jeg gladelig ofrer magen min for;)

    SvarSlett